راهنما

1.دانش‌آموخته‌ی گرامی لطفاً در مرحله‌ی اول متن اطلاع‌رسانی، مطالب و پرسش‌ها و پاسخ‌های آن‌ها را با دقت بالا مطالعه نمایید.

2.در صورتی که به غیر از این موارد، پرسش دیگری دارید، لطفا در مرحله‌ی دوم در قسمت قوانین آموزشی جامع کلیه‌ی آیین‌نامه‌ها و قوانین را مطالعه نمایید.

در صورتی که به غیر از این موارد، پرسش دیگری دارید، لطفا در مرحله‌ی سوم از قسمت جستجو پرسش خود را درج و جستجو نمایید.

4.در صورتی که از روش جستجو به نتیجه نرسیدید، لطفا تیکت ارسال نمایید.

5.به تیکت‌ ها با موضوع‌های و پرسش‌های پاسخ داده شده در جدول ذیل ، پاسخ و ترتیب اثر داده نخواهد شد.

صدور گواهینامه موقت

  • برای دانشجویانی که کلیه‌ی دروس خود را در طول تحصیل اخذ و نمره قبولی گرفته‌اند بر اساس سال ورود و تاریخ ترم آخر آنها به شرح ذیل می‌باشد:
    • 30 بهمن ماه
    • 31 تیرماه
    • 31 شهریور ماه
  • برای دانشجویانی که درس معرفی به استاد دارند، با توجه به زمان تاریخ ثبت نمره آخرین درس معرفی به استاد محاسبه خواهد شد.
    • از 1 آذر تا 15 اردیبهشت سال بعد = 30 بهمن سال قبل
    • از 16 اردیبهشت تا 31 تیر = 31 تیر سال جاری

از 1 مرداد تا 30 آبان = 31 شهریور سال جاری

  • در ابتدا لازم است دانش آموخته به آدرس https://tw.uast.ac.ir/fa/form/970 مراجعه نموده و فرم پرسشنامه دانش آموخته را تکمیل نموده و کد پیگیری را دریافت نماید. این کد هنگام مراجعه به مرکز لازم است ارائه شود.
  • طبق نمودار مراحل صدور گواهی‌نامه‌ی موقت پایان تحصیلات انجام می گردد.
  • مدت زمان آماده شدن و صدور گواهی‌نامه‌ی موقت پایان تحصیلات بیش از 90 روز کاری می‌باشد.
  1. دانشجویانی که دروس مصوب خود را با موفقیت به اتمام رسانده باشند، در صورت احراز شرایط ذیل می توانند مراحل صدور گواهی موقت خود را پیگیری نمایند.
  2. گذراندن کلیه‌ی دروس طبق سرفصل مصوب دانشگاه جامع علمی – کابردی و اخذ نمره قبولی و کامل بودن نمرات
  3. لازم به ذکر است هرگونه ایراد آموزشی، سنوات تحصیلی، نقص مدارک پرونده، بدهی مالی و … مانع از ارجاع پرونده فارغ التحصیلان به واحد فارغ التحصیلان خواهد شد. خواهشمند است جهت پیگیری در صورت وجود هر یک از موارد فوق، آن‌ها را تکمیل و به واحد مربوطه تحویل نمایید.
  4. کامل بودن پرونده تحصیلی

5. ثبت درخواست فارغ التحصیلی در سامانه هم‌آوا و دریافت کد رهگیری

  1. دانشجویان مقطع کاردانی: ارایه‌ی اصل مدرک دیپلم و تاییدیه دیپلم (از سامانه آموزش و پرورش به نشانی: emt.medu.ir )
  2. دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته: ارایه‌ی اصل مدرک کاردانی یا کارشناسی و تاییدیه تحصیلی و ریزنمرات مدرک کاردانی یا کارشناسی (از دانشگاه یا مرکز آموزش عالی قبلی)
  3. کپی کامل از صفحات شناسنامه
  4. کپی کارت ملی
  5. دانش آموختگان ذکور جهت دریافت مدرک تحصیلی خود باید یکی از مدارک زیر را ارائه نمایند.(جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید)
  • کارت پایان خدمت هوشمند
  • کارت معافیت دائم
  • برگه معافیت خدمت بدون غیبت در مدت اعتبار
  • گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع بالاتر
  • گواهی صادر شده از نیروهای مسلح
  • برگه آماده به خدمت
  1. عکس 4*3 پرسنلی، رنگی، زمینه سفید، برای بانوان با حجاب کامل، 6 قطعه
  2. اصل کارت دانشجویی
  3. ثبت درخواست فارغ التحصیلی در سامانه هم آوا
  4. پرداخت هزینه صدور دانشنامه
  5. تسویه حساب مالی بابت 15% حق نظارت دانشگاه جامع علمی – کاربردی
  6. تسویه حساب مالی  بابت 85% شهریه مرکز آموزش علمی – کاربردی افق
  1. جهت ثبت فارغ التحصیلی در سامانه هم‌آوا و صدور گواهینامه موقت پایان تحصیلات، مراحل ذکر شده در راهنما را گام به گام انجام دهید. پیوست
  2. حتماً قبل از درخواست ، سرفصل دروس خود را از سامانه دانشگاه جامع علمی- کاربردی به نشانی uast.ac.ir یا سامانه مرکز دریافت نموده و از اخذ تمامی دروس اطمینان حاصل نمایید.
  3. پس از درج نام کاربردي (کد ملی) و رمز عبور به سامانه هم‌آوا edu.uast.ac.ir وارد می‌شوید.
  1. حضور شخص دانشجو یا دانش‌آموخته در مرکز (اصل مدرک فقط به دانشجو دانش‌آموخته تحویل داده می شود)
  2. تسویه حساب کامل شهریه با دانشگاه جامع علمی – کاربردی و مرکز آموزش (15 درصد حق نظارت و 85 درصد سهم مرکز)
  3. به همراه داشتن یک تمبر 10000ریالی از بانک ملی ایران
  4. هنگام دریافت اصل مدرک گواهی‌نامه‌ی موقت از مرکز، همراه داشتن اصل کارت دانشجویی دوره ی کاردانی و یا کارشناسی و تحویل آن به مرکز الزامی می باشد.
  5. در صورت عدم ارایه‌ی کارت دانشجویی، مدرک تحویل نخواهد شد.
  6. آقایان برای دریافت اصل مدرک گواهی‌نامه‌ی موقت از مرکز می‌بایست دارای یکی از شرایط ذیل باشند:

الف – دارای کارت پایان خدمت یا معافیت

ب – ارایه‌ی نامه‌ی قبولی در مقطع بالاتر از دانشگاه‌ها یا مراکز آموزش عالی کشور

ج – ارایه‌ی دفترچه یا برگ اعزام به خدمت

7. نمونه گواهی‌نامه‌ی‌های‌ موقت پایان تحصیلات دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی – کاربردی

  1. در سامانه هم آوا در بخش فارغ التحصیلی می توان به فهرست اکسل اسامی دانش آموختگانی که مدارک موقت آنها آماده شده است مراجعه نمود.
  2. بدین منظور کافیست با نام و نام خانوادگی یا کد ملی یا شماره دانشجویی اقدام به جستجو نمایید.
  1. به اطلاع دانش‌آموختگان گرامی می رساند امکان صدور المثنی برای گواهی‌نامه‌ی موقت پایان تحصیلات وجود ندارد.
  2. لذا دانش‌آموختگان گرامی می توانند با تکمیل مدارک ذیل و مراجعه به واحد استانی غرب تهران، نسبت به درخواست جهت چاپ دانشنامه اقدام نمایند.
  3. نشانی: تهران، میدان توحید، خیابان پرچم، پلاک 5، طبقه همکف، دانشگاه جامع علمی – کاربردی واحد استانی غرب تهران

مدارک مورد نیاز:

  1. تکمیل فرم استشهاد محلی و تعهد نامه (تذکر : تکمیل فرم استشهاد محلی می بایست ابتدا به تایید دفتر اسناد رسمی و سپس به تایید مرکز آموزش برسد.) – فرم استشهادیه 
  2. اصل کارت ملی
  3. اصل کارت پایان خدمت برای آقایان
  4. یک قطعه عکس 3×4 پرسنلی، رنگی، زمینه سفید، برای بانوان با حجاب کامل

مراحل و روش دریافت دانشنامه پایان تحصیلات

از ابتدای سال 1403 با انعقاد قرارداد فی ما بین دانشگاه و شرکت ملی پست ایران، تحویل دانشنامه صرافا از طریق دفاتر پستی دولتی سراسر کشور انجام می پذیرد.

لذا خواهشمند است از مراجعه به واحد استانی جهت دریافت دانشنامه جدا خودداری نمایید.

جهت اطلاعات بیشتر از روند کار اینجا کلیک کنید.

نمونه دانشنامه دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی – کاربردی

  • این دسته از دانش‌آموختگان می توانند با مراجعه به سامانه جامع آموزش دانشگاه ( سجاد )، قسمت “سامانه پیگیری صدور دانشنامه”، با وارد کردن اطلاعات درخواستی از تاریخ صدور دانشنامه اطلاع حاصل نمایند و با مراجعه به واحد استانی تهران غرب نسبت به دریافت دانشنامه اقدام نمایند.
  • در صورت عدم صدور دانشنامه، دانش‌آموختگان گرامی می توانند با در دست داشتن کپی گواهی موقت جهت درخواست دانشنامه به واحد استانی تهران غرب مراجعه نمایند.

راهنمای تصویری صدور دانشنامه دانش‌آموختگان قبل از 1 مهر 1396

تصویر ورود به سامانه سجاد

تصویر تکمیل اطلاعات در سامانه سجاد

  • این دسته از دانش‌آموختگان می توانند با مراجعه به سامانه آموزش دانشگاه هم آوا قسمت فارغ التحصیلان، از صدور دانشنامه خود با اطلاع شوند.
  • در صورت صدور دانشنامه، یک ردیف با عنوان “مسئول دانش آموختگان ستاد ” – ” تایید” ایجاد خواهد شد.

راهنمای تصویری صدور دانشنامه دانش‌آموختگان بعد از 1 مهر 1396

تصویر اول – ورود به هم آوا

تصویر دوم – بخش درخواست فارغ التحصیلی

تصویر سوم – ایجاد بخش مسئول دانش آموختگان ستاد

  • دانش‌آموختگان گرامی می توانند با تکمیل مدارک ذیل و مراجعه به واحد ستادی دانشگاه جامع علمی کاربردی، نسبت به درخواست جهت چاپ دانشنامه اقدام نمایند.
  • نشانی: تهران، خیابان انقلاب، بین خیابان حافظ و نجات الهی، پلاک ۶۸۳، دانشگاه جامع علمی – کاربردی
  • تکمیل فرم استشهاد محلی و تعهد نامه (تذکر : تکمیل فرم استشهاد محلی می بایست ابتدا به تایید دفتر اسناد رسمی و سپس به تایید مرکز آموزش برسد.) – لینک فرم استشهادیه 209
  • سه مرحله آگهی در روزنامه رسمی به فاصله یک ماه (تذکر : ارائه اصل صفحه اول روزنامه و صفحه چاپ شده)
  • اصل کارت ملی
  • اصل کارت پایان خدمت برای آقایان

یک قطعه عکس 3×4 پرسنلی، رنگی، زمینه سفید، برای بانوان با حجاب کامل

مراحل و روش دریافت تاییدیه تحصیلی

  • دانشجویان و دانش‌آموختگان مقطع کاردانی می‌توانند تاییدیه تحصیلی مدرک دیپلم خود را به صورت برخط از سامانه آموزش و پرورش به نشانی: emt.medu.ir درخواست و دریافت نمایند.
  • تمامی مراحل دریافت کد 19 رقمی در لینک قابل مشاهده است
  • یک نسخه از تصویر آنرا به دفتر آموزش تحویل نمایید.
  • یک نسخه از تصویر آنرا نزد خود نگه‌‌داری نمایید.
  • تمامی مراحل در لینک قابل مشاهده است
  • مراکز علمی کاربردی،آموزش عالی،سازمان ها و شرکت ها با مراجعه به سامانه آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی (هم آوا) به آدرس https://edu.uast.ac.ir از قسمت “استعلام الکترونیک مدارک دانش آموختگان” می‌توانند با پرکردن فیلد های اجباری که به صورت نمونه نمایش داده شده است نسبت به صدور تاییدیه تحصیلی اقدام نمایند.

راهنمای تصویری مراحل صدور تاییدیه تحصیلی به صورت آنلاین از سامانه هم آوا تصویر اول تصویر دوم تصویر سوم – نمونه برگه استعلام

  1. دانش‌آموختگان که متقاضی دریافت کد صحت جهت استعلام مدرک تحصیلی خود به صورت الکترونیکی از محل کار یا محل تحصیل جدید خود می‌باشند، می‌بایست در سامانه وزارت علوم به نشانی https://portal.saorg.ir مراجعه و ثبت نام نمایند.
  2. بعد از انجام مراحل ثبت نام و دریافت کد رهگیری فایل استعلام به کارتابل واحد استانی تهران غرب وارد می‌شود و کارشناسان در مدت زمان دو روز کاری صحت یا عدم صحت اطلاعات وارد شده مربوط به مدارک تحصیلی را در سامانه مورد نظر اعلام می‌نمایند.
  3. پس از تایید مدارک توسط کارشناسان واحد استانی تهران غرب و تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت برخط (Online) مدارک تحصیلی  دانش‌آموختگان قابل استعلام توسط سازمان‌ها، محل کار، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خواهد بود.
  4. مطابق با نامه مورخ 1402/07/09 از این تاریخ به بعد همه تاییدیه تحصیلی های مورد نیاز به همراه کد صحت از همین آدرس قابل دریافت خواهد بود. (تصویر نامه)

مراحل انجام آن در تصویر زیر قابل مشاهده است:


  1. فرآیند در نامه 38165 مورخ 1401/10/27 اعلام شده است. لینک مشاهده نامه
  2. مراجعه به سامانه دانشجویان غیر ایرانی saorg.ir
  1. دانشجویان به این سامانه مراجعه نمایند estelam.msrt.ir
  2. سپس در این سامانه ثبت نمایند:

    eservices.Tamin.ir

مراحل و روش دریافت مدارک مورد نیاز برای متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور

  • از ابتدای سال 1398 افرادی که از طریق سامانه سجاد (portal.saorg.ir) جهت تایید مدارک خود برای ترجمه اقدام نموده‌اند و موفق به دریافت کد صحت شده اند، نیازی به مراجعه حضوری و دریافت مهر و امضای اداره کل دانشجویان داخل جهت ترجمه ندارند.
  • لذا این افراد می‌توانند با در دست داشتن اصل مدرک و کد صحت صادر شده در سامانه، نسبت به ترجمه از طریق دفاتر دارالترجمه رسمی و دریافت تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه اقدام نمایند.

شایان ذکر است مدارک تحصیلی که از طریق سامانه قبلی خدمات آموزشی (mad.saorg.ir) به تایید رسیده است، متقاضیان می‌توانند از شنبه تا چهارشنبه ساعت 8 الی12 جهت دریافت مهر و امضای ترجمه مدرک خود به واحد استان غرب مراجعه یا از طریق پست اقدام نمایند.

  • نشانی دانشگاه جامع علمی – کاربردی واحد استانی غرب تهران: تهران – میدان توحید – خیابان پرچم – پلاک 5- طبقه همکف
  1. اصل مدرک دانشنامه پشت رو
  2. ریز نمرات ترم به ترم با مهر و امضای دانشگاه محل تحصیل و مهر واحد استانی
  3. مدارک نظام وظیفه برای آقایان
  4. مدارک در سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم به نشانی: portal.saorg.ir با وضوح اسکن و بارگذاری گردد.
  5. پس از ثبت و اسکن مدارک در سامانه مذکور پرونده در حالت بررسی توسط دانشگاه یا واحد استان غرب می‌گیرد و پس از تایید مدارک توسط واحد استانی غرب پرونده در حالت بررسی توسط دانشگاه منتخب قرار می گیرد و پس از بررسی و تایید دانشگاه جامع علمی کاربردی پرونده در حالت بررسی توسط سازمان امور دانشجویان داخل قرار می‌گیرد و پس از بررسی و تایید سازمان امور دانشجویان پرونده خاتمه می‌یابد و کد صحت جهت ترجمه صادر می‌شود که بقیه مراحل باید از طریق سازمان امور دانشجویان پیگیری و جهت ترجمه اقدام گردد.
  1. گواهی اشتغال به تحصیل
  2. لیست سنجش قبولی
  3. کارت دانشجویی
  4. کارنامه تحصیلی
  5. تصویر مدرک قبلی
  6. مدارک نظام وظیفه برای آقایان
  7. مدارک در سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم به نشانی: portal.saorg.ir با وضوح اسکن و بارگذاری گردد.
  8. پس از ثبت و اسکن مدارک در سامانه مذکور پرونده در حالت بررسی توسط دانشگاه یا واحد استان غرب می‌گیرد و پس از تایید مدارک توسط واحد استانی غرب پرونده در حالت بررسی توسط دانشگاه منتخب قرار می گیرد و پس از بررسی و تایید دانشگاه جامع علمی کاربردی پرونده در حالت بررسی توسط سازمان امور دانشجویان داخل قرار می‌گیرد و پس از بررسی و تایید سازمان امور دانشجویان پرونده خاتمه می‌یابد و کد صحت جهت ترجمه صادر می‌شود که بقیه مراحل باید از طریق سازمان امور دانشجویان پیگیری و جهت ترجمه اقدام گردد.
  1. تاییدیه‌های سازمان امور دانشجویی دارای QR کد
  2. اسکن دانشنامه و ریز نمرات
  3. اسکن ترجمه‌های انجام شده
  4. ارسال مدارک به رایانامه دانشگاه به نشانی:

So.jafarzadeh@uast.ac.ir

  1. ابتدا بر اساس درخواست فرد متقاضی (دانش‌آموخته یا فارغ‌التحصیل دانشگاه)، مدرس می‌بایست بر اساس عملکرد فرد متقاضی در سربرگ مرکز آموزشی متن توصیه نامه‌ی تحصیلی را درج نمایید و پس از امضای و ذکر نشانی رایانامه (پست الکترونیک) خود تحویل متقاضی دهد.
  2. ضمنا می‌بایست به منظور پیگیری‌های بعدی و راستی‌آزمایی در سربرگ مرکز آموزشی، نشانی رایانامه (پست الکترونیک) و سامانه یا تارنمای (website ) مرکز درج شده باشد.

 

در صورتی که به غیر از این موارد، پرسش دیگری دارید لطفا تیکت ارسال نمایید.

دانشجویان گرامی لطفا با هماهنگی و تعیین وقت (روز – ساعت) با شماره تماس همراه  09374342920 از طریق پیام کوتاه (SMS) یا شبکه‌های اجتماعی ایتا یا واتساپ جهت انجام امور آموزشی – اداری به مرکز مراجعه نمایید.

روزهای دوشنبه هر هفته ساعت 15 الی 16 بعد از ظهر

روزهای پنج‌شنبه هر هفته ساعت 11  الی 12 صبح

ارسال تیکت