راهنما

1.دانشجوی گرامی لطفاً در مرحله‌ی اول متن اطلاع‌رسانی، مطالب و پرسش‌ها و پاسخ‌های آن‌ها را با دقت بالا مطالعه نمایید.

2.در صورتی که به غیر از این موارد، پرسش دیگری دارید، لطفا در مرحله‌ی دوم در قسمت آموزش کلیه‌ی آیین‌نامه‌ها و قوانین را مطالعه نمایید.

3.در صورتی که به غیر از این موارد، پرسش دیگری دارید، لطفا در مرحله‌ی سوم از قسمت جستجو پرسش خود را درج و جستجو نمایید.

4.در صورتی که از روش جستجو به نتیجه نرسیدید، لطفا تیکت ارسال نمایید.

5.به تیکت‌ ها با موضوع‌های و پرسش‌های پاسخ داده شده در جدول ذیل ، پاسخ و ترتیب اثر داده نخواهد شد.

پرسش و پاسخ‌های متداول آموزشی

  1. خیر
  2. میهمان، تغییر رشته و مرخصی و انتقال از ترم دوم به بعد مجاز می باشد.
  3. در شرایط خاص و ارایه‌ی مدارک و مستندات قابل قبول قابل بررسی در شورای آموزشی و کمیسیون موارد خاص استان می‌باشد.
  1. تحصیل همزمان در دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه‌ها امکان‌پذیر است.
  2. تحصیل همزمان ویژه دانشجویان استعداد درخشان بر اساس مصوبه شماره 410 مورخ 22/02/1377 شوارای عالی انقلاب فرهنگی امکان‌پذیر است. لینک بخش نامه شماره 1
  3. دانشجو در یک زمان حق نام نویسی و ادامه تحصیل در بیش از یک رشته و در هر رشته بیش از یک گرایش در یک یا چند دانشگاه را نخواهد داشت.

* در صورت تخلف، از ادامه تحصیل در یکی از رشته های انتخابی به تشخیص کمیسیون بررسی موارد خاص وزارت محروم و سوابق تحصیلی وی باطل اعلام می شود و دانشجو در این حال موظف است کلیه هزینه های مربوط به رشته حذف شده را مطابق تعرفه های تعیین شده به دانشگاه ذیربط بپردازد.

  1. دانشجوی دوره‌‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته با داشتن شرایط زیر می‌تواند حداقل شش هفته پیش از شروع نیم‌سال تحصیلی بجز اولین نیم‌سال تحصیلی و صرفاً در تابستان نسبت به ارایه درخواست خود به گروه آموزشی مرکز اقدام نماید.
  2. شورای آموزشی مرکز با ارسال مدارک نسبت به ارسال موضوع به کمیسیون بررسی موارد خاص واحد استانی ظرف مدت ۷۲ ساعت اقدام می‌نماید.
  3. کمیسیون بررسی موارد خاص واحد استانی نیز می‌تواند درخصوص تغییررشته یا گرایش تحصیلی با رعایت شرایط و ضوابط زیر، اقدام نماید:
  • تبصره 1  :  وجود رشته یا گرایش مورد تقاضای دانشجو در همان مرکز
  • تبصره 2 : کمتر نبودن معدل کل دانشجو از معدل کل پایین‌ترین فرد پذیرفته شده در سهمیه و رشته مورد تقاضا در همان نیم‌سال تحصیلی پذیرفته شده.
  • تبصره 3 : امکان ادامه تحصیل دانشجو در سنوات تحصیلی مجاز باقی‌مانده.
  • تبصره ۴ : تغییر رشته از رشته‌های متمرکز به رشته‌های نیمه متمرکز امکان پذیر نیست.
  • تبصره ۵ :  دانشجو در هر یک از مقاطع تحصیلی، تنها یک بار می‌تواند تغییر رشته دهد.

قوانین و مقررات جدید معادلسازی

  1. از مدت زمان نیمسال ارایه درس بیش از ۵ سال (۱۰ نیمسال) نگذشته باشد.
  2. از نیمسال مهر ماه 1397  (01/07/1397) ورودی 971 به بعد مورد تایید می باشد.

مثال مهم: توجه داشته باشید در صورتی که دانشجویی در نیمسال های ۹۶۲، ۹۶۳، ۹۷۱ و ۹۷۲ دارای انتخاب واحد بوده، فقط دروس 971 به بعد دانشجو قابل معادلسازی خواهد بود.

3. همچنین در صورتی که دانشجویی در رشته ای فارغ التحصیل و مدرک اخذ نموده باشد، دروس آن قابل معادلسازی نخواهد بود.

4. در صورتی که از ریز نمرات اخراجی، انصرافی و یا عدم مراجعه معادلسازی می نمایید توجه داشته باشید که علت ترک تحصیل مواردی از جمله تداخل تحصیلی و مواردی که باعث لغو قبولی دانشجو شده باشد، نباشد.

  1. مراجعه به بخش کاربرگ های آموزشی و دانلود فرم سه صفحه ای درخواست انصراف از تحصیل (فرم شماره 201 ردیف 6)
  2. تکمیل فرم بصورت تایپ شده و پرینت و امضای آن توسط دانشجو
  3. ثبت درخواست انصراف در سامانه هم آوا
  4. ارائه حضوری فرم درخواست انصراف تکمیل شده و تایپ شده و امضاء شده به آموزش مرکز
  5. انجام فرایند بررسی پرونده و مشخص شدن وضعیت واحد های گذرانده و تسویه حساب مالی دانشجو (این فرایند در 30 روز کاری انجام می شود)
  6. اعلام وضعیت کلی به دانشجو جهت پرداخت بدهی یا آماده شدن ریز نمرات
  7. مراجعه حضوری به آموزش مرکز و دریافت ریز نمرات و تسویه حساب مالی
  1. دانشجویان انصرافی ورودی جدید طبق قوانین درج شده در دفترچه ثبت نام سازمان سنجش هم‌چون: دفترچه ورودی مهر ماه 1402
  2. دانشجویانی انصرافی که یک ترم به بالا تحصیل کرده‌اند و دانشجویانی که عدم مراجعه یک ترم یا بیشتر داشته و متعاقب آن انصراف از تحصیل می‌دهند.

1.دانشجویان انصرافی ورودی جدید طبق قوانین درج شده در دفترچه ثبت نام سازمان سنجش هم‌چون: دفترچه ورودی مهر ماه 1401 صفحه 9 – ماده 9

لینک بخش نامه 1 – لینک بخش نامه 2

2.دانشجویانی انصرافی که یک ترم به بالا تحصیل کرده‌اند و دانشجویانی که عدم مراجعه یک ترم یا بیشتر داشته و متعاقب آن انصراف از تحصیل می‌دهند.

در صورتی که به غیر از این موارد، پرسش دیگری دارید لطفا تیکت ارسال نمایید.

دانشجویان گرامی لطفا با هماهنگی و تعیین وقت (روز – ساعت) با شماره تماس همراه  09374342920 از طریق پیام کوتاه (SMS) یا شبکه‌های اجتماعی ایتا یا واتساپ جهت انجام امور آموزشی – اداری به مرکز مراجعه نمایید.

روزهای دوشنبه هر هفته ساعت 15 الی 16 بعد از ظهر

روزهای پنج‌شنبه هر هفته ساعت 11  الی 12 صبح

ارسال تیکت